Welkom Luna! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Gerritsen - WaarBenJij.nu Welkom Luna! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Gerritsen - WaarBenJij.nu

Welkom Luna!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensjes,

Ja daar zijn we weer…en nu komt het aller leukste: Sanne is niet op trip geweest! Verrassing!  hihi… Zal natuurlijk gelijk uitleggen waarom ik niet ben gegaan en onze Nan wel. Er waren een aantal onduidelijkheden over wie er wel en niet gingen. Toen hoorde ik dat het best gevaarlijk kon zijn aangezien we op het moment heel veel regen hadden. Dat hadden we dus ook de dag voordat we dan naar Brownsberg(onze trip) zouden gaan. (de plek van mijn familie!  De apen dus…) Door de regen werden de wegen slecht begaanbaar en zou het glad zijn op de berg. Dus Sanne had voor zichzelf al besloten om thuis te blijven, maar Nan twijfelde en heeft later die avond besloten toch te vertrekken de volgende dag naar Brownsberg samen met nog 8 andere studenten/vakantiegangers! Dus zou ik dat weekend van vrijdag t/m zaterdag(had stiekem al voor Nan en mij voor zondag gepakt) logeren bij de andere studenten. Wij hebben ons vermaakt met een meidenavond, lekker kletsen en goed eten. Heb de salsa avond meegemaakt van Mir en Fem die moesten afdansen. Poeh poeh ben ik blij dat ik niet heb meegedaan. :p Nee hoor meiden was erg leuk om te zien wat ik al heb mogen zien d’r van. Beide waren ze geslaagd en ook de dames van HBOV (ohh zo bewegen die verpleegsters door het ziekenhuis voort) Na dus een Salsa avond en daarna thuis na kletsen(Saron) had ik Arno z’n kamer al toegeëigend met een schoon opgemaakt bed(tweepersoons, hoe breed kun je liggen! ) Goddelijk geslapen en na in mijn droom wakker gemaakt door Nan,(die was nog op trip dus heel vaag, stond ze boven me bed te roepen: “Wakker worden San, Wakker worden!” Ik mis d’r helemaal niet hoor.. ) kwam ik toch echt me bed maar uit. Toen hebben we besloten te gaan zwemmen bij de Witte Lotus.(wie helpt me? waar ken ik de blauwe Lotus van??) Daar zijn we beland in Chinatown. Wat een plek zeg. Het is dat de eigenaar een echte Surinamer was, maar anders had ik zeker gedacht in China te zijn beland. Na een hele dag zwemmen en zonnen zijn we naar huis vertrokken volgeladen met patat en een heuse echte frikadel! (ja mam net zo één als bij de Charly!) En toen hebben we geshopt voor de avond. Drinken!!! Het werd Bacardi Lemon Cola. Dit was onze mix en we gingen ezelen als spel. (we wilde eerst mexen met apfelkorn, want dat is mijn ding, Hè meiden..:p) Maar het ezelen ging me nu ook erg goed af. Ik hoefde telkens niet te atten. Todat Nanda en de andere terug kwamen toen ging het berg afwaarts met Sanne. De mix begon behoorlijk te werken en mijn spelkwaliteiten begonnen een beetje te wensen over te laten. Ik was flink heen en als dat het geval is, gaat Sanne alleen maar meer kletsen. Als of ze de pauze knop hebben gevonden en eraf hebben gehaald. Gelukkig was de mix snel op en mocht Sanne weer plaats nemen in bed. Na de volgende ochtend om half 2 weer het bed uit te komen had Sanne nergens last van. Helemaal fris en fruitig was ze weer verschenen. Geweldig! Dus na lekker douchen, eten en nog even nagekletst te hebben was het tijd om naar huis te gaan. Er stond weer een drukke week voor de boeg en die moesten we wel volbrengen.
De maandag gewoon weer naar school, waar ik voor de verrassing kwam te staan. Moest de groep alleen draaien. (daar zat ik natuurlijk op te wachten, met maar twee lessen voorbereid omdat ik niet meer hoefde te doen) Na een hele drukke en enerverende dag en na een incident met een potlood in de hand van een jongen en heel veel bloed. Was Sanne een beetje van slag naar huis gekeerd. Wel met een goede nazorg natuurlijk.(de betere zuster kwam weer in Sanne naar boven) Maar dus thuis aangekomen, gelijk kaartjes gaan schrijven zonder Nanda ook maar iets te vertellen, want werd al misselijk bij het idee het opnieuw te moeten vertellen. Uiteindelijk was ik weer helemaal op de been en heb ik met Nan een cadeautje voor Mitera gekocht voor de dinsdag. De dinsdag dus weer lessen en controle van de jongen zijn hand.(zuster Sanne had goed gehandeld) ’s middags een heerlijke maaltijdsalade gemaakt voor de verjaardag en ’s avonds feestje gevierd. Duurde niet heel lang in verband met flinke regenbuien. Dus wij lagen er uiteindelijk ook weer vroeg in. Na weer eens flink lol te hebben getrapt. Daar worden wij steeds beter in.
De dagen hier zijn nu zo regenachtig dat ik er over denk om maar een duikpak, snorkels en flippers te gaan kopen. Alleen jammer dat er geen tropische vissen zijn, maar dooie padden en kakkerlakken.
Verder zijn we druk bezig met wanneer het vieren van mijn verjaardag samen met die van Mirjam. Dit is best lastig aangezien er veel dingen te doen zijn in het weekend in Suriname. No spang! Sanne de autist moet dus flexibeler worden…(haha dat wordt lachen) Gelukkig kon San nog even babbelen met d’r maatje aan de telefoon in Foppe-taal! Isse heuwe heuk! En ook samen met mijn paps en met mijn mams even online. Maar oma ik kom gauw met u kletsen. Ik bel wel even naar thuis wanneer ik weer online kom.
Nanda heeft zelfs een filmpje gemaakt van mij aan de telefoon met Henk in Foppe-taal en die snapte er niks van. Wordt dus tijd dat ik het haar leer anders verleer ik het…:p Of gewoon nog vaker bellen hè Henk!  Maar nu is het dus alweer donderdag 8 maart en over 10 dagen wordt ik dus al weer 23. (oud dus, maar nog niet zo oud als Nicolet wordt! :p) Vandaag hebben wij Luna opgehaald. Die nu moet wennen aan ons en de mensen die over de vloer komen. Ook zijn speeltje is erg in trek ook al is hij 2 keer kleiner. Nan moet ook erg wennen, vooral als hij gaat lopen en zijn blaas op springen staat. En gelukkig is Nan leergierig en mag ik zeggen wat wel en wat niet kan. Welke dingen wel mogen en kunnen en welke niet(advies vragen doet Nan al goed) Ook is het al een echt moedertje, want als hij huilt/piept dan is ze er als de kippen bij! Go Nan!
Morgen 9 maart gaan Nan en ik weer online en gaan we dus weer lekker kletsen en alles bijwerken.
En lieve mensen ik kan het niet vaak genoeg zeggen, post is welkom in onze beschuitrol! Anders gaan er te veel spinnenwebben in zitten.;p (en Sanne vind het heerlijk om er haar eigen luxueuze behang van te maken)

Lieve mensen ik kijk volgende week uit naar de stukken taart, gigantische kaarten, miljoenen andere kaarten en duizenden telefoontjes! (overdrijven is ook een vak..:p)

Dikke kussen en tot horens
(over 3 weken alweer 3 weken vakantie vol met: tripjes, uitslaapdagen, stapavonden, shopdagen en hangdagen!)
Suri suri Nan, San en Luna

Ps. Na een helse nacht zijn we er dan. Niet helemaal uitgeslapen, maar we hadden onze handen vol aan Luna die last had van eenzaamheid...ahhh

  • 09 Maart 2007 - 18:15

    Papa:

    Je bent weer te laat en oma is nu ook on line dus opschieten!!!

  • 09 Maart 2007 - 22:56

    Marike:

    Hey skatje... nog een paar nachtjes slapen en dan ben je jarig!! Ik hoop dat je een leuke Surinaamse Brasband als verrassing krijgt en natuurlijk hhhhheeeeeelllll veel visite! Dikke kussen en heel veel liefs! Ik mis jullie wel hoor, was graag even op visitite gekomen voor je verjaardag. Heb op jouw verjaardag een afspraak met Mavis staan, dus kan ik even lekker herinneringen ophalen!!! Liefs mij

  • 10 Maart 2007 - 10:00

    Lia:

    Lieve schat gefeliciteerd met jullie aanwinst, wat een droppie!!!!
    En balen dat we je hebben gemist en er niet waren.Houden ook van jou en missen je veel.Al ons liefs dikke knuf,tante Li

  • 10 Maart 2007 - 13:06

    Nicolet:

    Ahh wat een scheetje...
    BTW krijg jij straks ook zo n mooie taart voor je verjaardag?? En ik ben nog helemaal niet zo heel erg oud hoor...;-)
    Bel je nu echt dit weekend hoor, maar nu is het nog iets te vroeg helaas. Gaan morgen lekker met macx naar het strand, wij hebben 2 dagen geen regen, maar ZON

  • 11 Maart 2007 - 12:50

    Marjella:

    Hey San!! wat een skattig hondje!! ben nu al helemaal verliefd! :D Maar inderdaad zeer jammer dat ze geen Apfelkorntjes hadden, oud en nieuw! ;)

    Inderdaad bijna jarig, maak er wel een knalfeestje van daarzo he!

    Meid hele dikke kus vanuit hier en je krijgt de groetjes van Marloes!!

    Marjella

  • 12 Maart 2007 - 10:48

    Fanoula:

    Hey lieve nicht,
    je begrijpt natuurlijk wel dat ik nu elke dag de foto's van jullie super schattige hondje ga bekijken, hihi ;) Wat een lieverd! En wat heerlijk dat je alweer naar de vakantie kan uitkijken, ik moet wachten tot de zomervakantie :( Ik mail je snel weer meid!
    Dikke kus, je nichtje
    xxxxxxxxxxxx

  • 14 Maart 2007 - 16:33

    Stefan:

    He San,

    De blauwe lotus is volgens mij de naam van een stripboek van kuifje ofzo.

    kus

  • 14 Maart 2007 - 16:49

    Esther:

    Heerlijk verhaal weer en super leuke foto's. Luna is echt een schatje! Onder de foto stond geniet.. dat heb ik ook gedaan:D
    Blijf vooral schrijven!
    Kus Es.

  • 14 Maart 2007 - 16:58

    Dorien:

    Ha San!
    Helemaal leuk zo'n hondje. Zorg er maar goed voor. Je zult hem straks nog missen! Of mag je hem meenemen naar Nederland? Wie weet...
    Afgelopen weekend heb ik het erg druk gehad dus had nog geen tijd om de actuele voleybalstand door te geven: zaterdag helaas geen punten voor D7. De eerste set scheelde niet veel: 25-27 verloren. In de andere sets waren zij toch echt een stuk beter, dus bleven er geen setpuntjes over voor ons. Nog een paar wedstrijden te gaan en het seizoen is alweer voorbij. Dat gaat echt wel snel zeg. Voor je het weet is het weer zomervaklantie en ben je weer terug... :P
    Heb trouwens zelf misschien een reismaatje! Heb binnenkort een blind-date. Mail je wel als het echt zover is, dan hou ik je natuurlijk op de hoogte.

    Liefs en knuffel,
    Do

  • 14 Maart 2007 - 20:38

    Marije:

    Darn! Dan is Stefan me weer voor... pff... Ik wilde ook zeggen dat het van Kuifje was van de Blauwe Lotus... Ach ja... niks meer aan te doen... Ga eens even snel je mail checken en kom verdorie ook eens op msn als ik er ben... ;-) hahaha! Weer een hele avond voor jan met de korte achternaam zitten wachten... :-P

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Eindstage op Suriname! (L)eraar(I)n(O)pleiding Basisschool

Actief sinds 16 Nov. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 30680

Voorgaande reizen:

23 Januari 2007 - 19 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: