Een week vol goede dingen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Gerritsen - WaarBenJij.nu Een week vol goede dingen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Gerritsen - WaarBenJij.nu

Een week vol goede dingen!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Mei 2007 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensjes,

Ja, ja daar zijn we weer en we hebben een goede week gehad. Gehoor was weer optimaal(geen nare ontstekingen meer.) Ik ben maandag op bezoek geweest bij Dokter Roep, (Haha, dokter voor de oren!) die mijn oren goed schoon gezogen heeft (en mijn hersens daarbij ) en een verklaring voor mij geschreven heeft dat ik weer herstelt ben. Was zo blij dat ik een bezoek bracht aan de enige MC Donalds in heel Suriname. Het was tijd voor een troostijsje, ja zelfs als je al 23 bent! (de MC flurry’s zijn hier namelijk 2x zo groot , smaken M&M’s, Oreo koekjes en Crunch.) Daarna na het genot van een ijsje, een bak water over me heen en een blikseminslag verderop in de stad ging ik naar huis.
Kon ik de volgende dag weer gewoon naar de stage. Die avond hoorde we op het nieuws dat de glasvezelkabel van het internet(beschadigd door een schip in de storm op zee) vrijdag herstelt zou worden. Nog meer beter nieuws. Daarnaast heb ik ook nog eens de huur van me nieuwe kamer betaalt en heb ik nu een prima weekend voor de boeg. De woensdag is de huur betaalt en heb ik een gesprek gehad op de Stichting wat betreft mijn stage hier.(vlot hè, zo’n gesprek :p) Maar het gesprek verliep erg goed en was voor beide kanten heel helder en van daaruit gaan we de laatste weken verder werken. De eindbeoordeling is in zicht dus dat is al een + punt! 
Wat in houdt dat na het weekend er nog 2 en een halve week stage is(met daar tussen Pinksteren) en dan nog ongeveer anderhalve week evalueren en eindverslagen maken en dan heb ik precies nog een weekje om te shoppen en me koffer in te pakken. Het kan allemaal niet beter worden.(Oké, het weer misschien aangezien we soms letterlijk wegspoelen )
Maar dit weekend staat er dus Bigi Pan voor de boeg. Een trip naar de 2de hoofdstad van Suriname Nickerie, waar we op een boot stappen en vertrekken naar een locatie waar wij op water slapen. (Nee niet zoals op waterlopen, maar hutjes die gebouwd zijn op het water, waar wij met onze hangmat gaan hangen. Het schijnt dat je hier de mooiste foto’s kunt maken van de zonsopgang en ondergang. Ik ben benieuwd. (Dat wordt slapen met de camera in de hangmat en dan hopen dat ik op tijd wakker wordt en wakker blijf ) daarnaast krijgen we eten en worden we hopelijk geen eten voor de kaaimannen die we ’s nachts met een bootje gaan bekijken. Als ik het goed berekend heb gaan we met een groep van 7 meiden. (zie je ons al met de zaklamp in een bootje zitten…) Dan na deze trip begint de laatste week voor de Logo’s en Mirjam. Die gaan de zondag erop dan naar huis. Die hebben dan hun laatste maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag in Sweeti Sranan! De zondag gaan we dan afscheid nemen en komt de zus van Fem(Mirije) om ons nog te verblijden met het laatste bezoek vanuit Holland. De tijd gaat nu veel sneller dan dat we allemaal gedacht hadden en het is dus voor ons ook zo voorbij.

Lieve mensjes, ik hou het bij dit verhaaltje aangezien jullie veel meer foto’s nog moeten bekijken die ik nu eindelijk weer kan gaan plaatsen, aangezien er geen schip meer tegen de nieuwe glasvezelkabel kan opbotsen(is ons ook maar vertelt ) Na dit weekend dus weer een nieuw verhaal met de ideeën voor die week en het verslag van ons laatste tripje naar het binnenland.

Lieve mensjes, bigi brasa en bigi bossi,
Met nog 32 dagen te gaan!
Suri San

  • 18 Mei 2007 - 19:05

    Else:

    Hi lieve San,
    Wat een goed nieuws allemaal! Good to hear!! Nog maar een paar weekjes San...dan ben je weer thuis! Gezellig hoor! Gaan we samen lekker feestje vieren omdat we afgestudeerd zijn!! Geniet van je laatste tijd daar, His blesses, Else

  • 19 Mei 2007 - 12:32

    Nicolet:

    Zo eindelijk eens een leuk verhaal zonder rare acties. Nog ff meis. Marc zij ook vandaag nog een maand en dan is de rust weer verstoord? Ik keek hem nog eens schaapachtig aan en dacht rust rust weer leven met Sanne!!!!!
    Tot gauw of horens meis

  • 20 Mei 2007 - 13:08

    Marike:

    Goed zo San!!! Het gaat je weer voor de wind... houden zo! Dikke kus en tot snel

  • 21 Mei 2007 - 21:22

    Marije:

    Hey mutsje van me,

    De laatste (13!) kaartjes zijn naar je onderweg... En we hebben net Hector dood zien gaan :-( Je weet wel die van Troy... Die Brad Pitt is ineens een stuk minder aantrekkelijk! ;-) Hahaha! Maar goed, de mannen hebben me weer verkeerd begrepen... :-( Ik leg het allemaal nog wel uit...

    xxx Marije

  • 22 Mei 2007 - 16:30

    Esther:

    Ha San,
    Eindelijk weer een goed bericht! En inderdaad de tijd gaat erg snel, niet te geloven dat er over 30 dagen al weer bijna een half jaar om is.. Ik heb precies hetzelfde op school, nog zoveel doen, nog zo weinig tijd:D
    Maar geniet van de laatste dagen met de hele club bij elkaar. Veel plezier op je tripje..
    xx Es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Eindstage op Suriname! (L)eraar(I)n(O)pleiding Basisschool

Actief sinds 16 Nov. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 30681

Voorgaande reizen:

23 Januari 2007 - 19 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: