Rustige week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Gerritsen - WaarBenJij.nu Rustige week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Gerritsen - WaarBenJij.nu

Rustige week!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensjes,

Deze week in niet zo enerverend als de vorige week…haha. Het weekend was erg gezellig. We waren met zijn allen bij de HBO-V’ers uitgenodigd om eens bij hun huisje te komen kijken. Aangezien we daar nog niet waren geweest in de anderhalve maand dat we hier al zitten. Zij wonen best ver bij ons vandaan en voordat we het hadden gevonden, tegenover het Leger Des Heils, vlak bij Telesur hoofdkantoor, bij een groen hek met een witte duif erop(hoe verzinnen ze het), waren we gearriveerd bij de HBO-V’ers. Wij waren natuurlijk weer iets te vroeg, maar ach wie had gedacht dat wij de duif zo snel zouden vinden..  Heb het nog even met Marieke gehad over de verjaardagen. (Verjaardagen? Wie zijn er dan jarig?) Jaja hoe plannen we het; Mirjam is de 15de van maart jarig, Marieke de 16de en zoals de meeste mensen weten ben ik op de 17de JARIG! (handig voor degene die dat even vergeten waren…:p, gauw kaartjes sturen dus) Marieke viert haar feest tegelijk met Bonnie, die de 25ste maart jarig is, op vrijdag 16 maart en Mirjam en ik vieren het de 17de op de zaterdag. Dit was namelijk de beste oplossing. Na dus een geweldig gesprek over de feesten…(overdrijven mag hier) kwam de rest van het gepeupel aan. We hebben toen om lekker de sfeer er in te houden spelletjes gedaan in nog niet aangeschoten toestand. Zoals meloentje(wat mango werd), ik ga op vakantie en neem mee variatie, hints(uit party en co set), juffen,(ben niet voor niets juf) lachen doet zo’n zeer en nog veel meer. Je snapt het wel, de gekste zinnen en taferelen vonden er plaats…(naarmate er meer drank werd genuttigd! ) Uiteindelijk zijn we dus met een grote groep naar de stad vertrokken en San was dit keer nuchter dus dat was natuurlijk andere koek. (Ik heb werkelijk nog nooit zo’n stelletje gekken gezien… haha nee geintje het viel best mee) Na een avondje vast geplakt, dansen en Sprite drinken, vonden San en Nan het genoeg en zijn vertrokken met bagage naar huis. Waar we bijna direct in slaap vielen. De volgende dag een beetje brak(lees: moe) maar redelijk te pas. Hebben de dag dan ook luierend doorgebracht en toen vroeg naar bed. Maar met onze jonge spruit Luna, die nog steeds de boel bij elkaar kan janken, is de nachtrust nog steeds niet zoals hij moet zijn. (Foei Luna Foei, komt er op een gegeven moment niet meer zo straffend uit als bedoelt, maar eerder als heel loom en best lief, maar met de gedachte: “Als je nou je muil niet houdt!” niet erg effectief.) Dus de maandag stonden Nan en ik weer Fris en Fruitig(lees: uitgeput en geïrriteerd) naast ons bed. Maar San had erg veel last van d’r darmen dus vertrok halverwege de ochtend van school om thuis in bed opgekruld te gaan liggen wachten tot het weg trok. Die avond zou er feest zijn op Saron van de vrouw van Theo.(eigenaar van de honden en nog vast wel meer) San is toen thuis gebleven en heeft genoten van de films en de binnenkant van de wc-pot!(gelijk maar even grondig gereinigd)  De volgende dag was beter en heb ik ook netjes volbracht. Zijn die dag nog bij Saron geweest voor overleg voor het Kinderboekenfestival eind maart. We gaan een spel doen wat met waterbesparing te maken heeft. (heeft te maken met het thema maar weet even niet meer zo snel de leus) De kinderen lekker met bekertjes water op hun hoofd laten rennen.(heel waterbesparend) Verder die dag de post opgehaald van postkantoor, een geweldig pakket met foto’s die nu de wall of pictures maakt. Ook heb ik weer genoeg post voor mijn nieuwe behang en vandaar een foto om te laten zien hoe trots en blij ik ben met deze muur. Helemaal nu mijn verjaardag nadert wordt het steeds meer en steeds leuker. Super bedankt alvast voor de kaartjes, Hans, Elvera en Tim, Ome Dick en Tante Tineke, Gerrit, Marja en Ruby, Dorien, Ome Jo, tante Suus + Kids, Noul en Ruub, tante Li en Paps, mams, Marij, Henk, Janna en Sem. Echt super. Verder zijn we de dinsdag nog even weer opnieuw bij Saron geweest. (Wie zijn hoofd niet gebruikt moet zijn voetjes gebruiken, toch??) Na daar bij in slaap gevallen te zijn in een stoel zijn we vertrokken naar huis en zijn lekker gaan slapen. Deze nacht zonder al te veel commentaar van de hond. De volgende dag zijn we met de kinderen van Anneke en Remi, Eunice, Timothy en Mitera en ons overbuurmeisje Iwa naar Mac Donalds geweest. Heerlijk gebunkerd, flink gespeeld in de playground en met een ijsje toe afgesloten. (Gelukkig vonden de kinderen het ook leuk. )
Daarna een lasagne-schotel in de oven gegooid want een klein deel van Saron kwam langs voor overleg voor onze disciplinaire opdracht. (Een survival-dag in samenwerking met het leger. Nog sponsers??) Na een kort overleg hebben we tot ongeveer 00.00 gewacht om Mirjam een berichtje te sturen en d’r te feliciteren met d’r verjaardag. En toen als een blok in slaap gevallen. En nu is het alweer donderdag en hebben we er weer een druk weekend voor de boeg staan. (Feesten, feesten, taart eten, drinken en nog eens Feesten!!!) Dus dat worden nog meer foto’s en verhalen die misschien wat interessanter waren dan die van de afgelopen 2 weken..:p
Lieve mensjes tot horens en schrijfse,

Dikke kussen en knuffels San

Ps. De foto’s zijn geweldig paps!
Pps. De mailtjes zijn gelezen en worden zo spoedig mogelijk beantwoord!
Ppps. Hetzelfde ga ik proberen met de kaarten.
Pppps. En let op je tel, misschien belt er wel een Nederlands meisje vanuit een zonnig Suriname

• 15 Maart 2007 - 19:29

Mama:

Weer geweldige foto's lieverd. Leuk die foto's van jullie met Luna. Kan er nog wel meer behang bij? Hou je maar vast, want er komt nog veel meer!!!! xxxx Mama

• 15 Maart 2007 - 19:47

Marije En Marinda:

Hey San,

Waar zijn de foto's van ons op de wall of fame?! Schandelijk! Wij nemen geen genoegen met enkel een plaatsje aan je bed! Wij vinden het belachelijk! Wij knabbelen nu op een lekkere stroopwafel van mamma.We wachten op je belletje! :-)

xxx Marinda en Marije

• 15 Maart 2007 - 19:47

Tante Li:

Lieve San,
    Geweldig wwer alles en vooral de foto,s erbij daar smul ik van.Luna wordt al lekker verwent hihi. erfelijk belast geloof ik.En je moeder heeft gelijk de volgende bewoner van jullie huisje hoeft geen nieuw behang hi hi.lieverd dikke x hou van je en tot gauw mis je.!!!!!Tante Li

• 15 Maart 2007 - 20:54

Ome Jo En Suzanne:

Lieve San, natuurlijk vinden wij de foto's met hondje ook weer super. Heb ze meteen opgeslagen. Je staat er zelf ook erg mooi op! Nieuwe kaart is weer onderweg, met wat fotootjes van onze nieuwe aanwinst (huis dus). Denk maandag maar aan je neefje, worden de hechtingen (moedervlek weggesneden) verwijderd. Zuster Irene zorgt goed voor hem! Liefs en tot op de mail of via post maar weer, xxxxx van allemaal!!!!

• 15 Maart 2007 - 21:22

Bakra Marike:

Ik stop geloof ik maar met kaartjes sturen anders hebben jullie in juni vette kilo's overgewicht in de handbagage. Je mag maar 10 kg mee terug he en dat hangt zowat al aan je slaapkamermuur!
    Zijn de darmen weer oke? Ik weet hoe 'onze' wc er van binnen uitziet. Vandaar ook de poster die aan de binnenkant van de deur hangt... was weer eens wat anders! Hahahahaha Liefs mij

• 16 Maart 2007 - 10:38

Ik heb een hekel aan gastenboeken, maar alvast gefeliciteerd met je verjaardag...als ik zeg 4, weet je van wie het is

• 16 Maart 2007 - 11:06

Fanoula:

Een dikke kus voor jou!

• 16 Maart 2007 - 14:02

Else:

Heeey bruine!! Alvast gefeliciteerd meis!! Wat een super lieve foto's van t hondje! Neem je m mee in je koffer back to Nederland?!! Veel plezier verder daar en groetjes voor Nan,
    liefs en dikke knuffel Else

• 16 Maart 2007 - 16:54

Marja:

Zo'n kaartje gaat toch redelijk snel, niet gedacht dat die er voor je verjaardag zou zijn. Wat een mooie foto's met Luna en jij ziet er ook goed uit, ondanks je "losbandige" leven daar. Klinkt erg gezellig en gelukkig heb je veel plezier. We laten morgen nog wat van ons horen, maar alvast een fijne dag.
    Een hele dikke kus, ook van Gerrit en Ruby.

• 17 Maart 2007 - 08:31

Tante Gerda:

Lieve Sanne,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een te gekke en gezellige dag van. Nadat ik gelezen heb hoeveel verjaardagen er zijn zal het best lukken.Een dikke knuffel.

• 17 Maart 2007 - 09:05

Oom Jo En Suzanne:

Lieve San, wel het eerste met een kaartje, niet het eerste via de site: van ons allemaal hier: VAN HARTE MEIS en een heel mooi nieuwe levensjaar toegewenst. Veel liefs van oom Jo, (tante) Suzanne, Joris en Irene xxxxxxx

• 17 Maart 2007 - 10:25

Esther:

Ha San!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een groot, echt surinaams feest van.. dat lukt vast wel! ;)..
    Liefs..

• 17 Maart 2007 - 14:01

Marieke:

Van harte gefeliciteerd!!! Maak er een mooie surinaamse verjaardag van! lekker in de zon ;) heerlijk! veel plezier

• 17 Maart 2007 - 15:12

Arjan Sr, Annemiek, :

Hallo Sientje,

Van harte gefeliciteerd vanuit Nederland. Wij hopen dat je toch een prettige dag zal hebben, maar gezien de berichten die je stuurt zal dat wel lukken.
    Geniet nog van de komende maanden, want voor je het weet, sta weer in Nederland.

Heel veel liefs
    Arjan sr, Annemiek en Arjan jr.

• 17 Maart 2007 - 15:37

Dorien:

Hey San!
    Vandaag is dan de echte grote dag! Gefeliciteerd met je 23e meid! Ik las al dat mijn kaart was aangekomen. Mooi. Ben wel een beetje benieuwd hoe je nou die draaischijf hebt gedraaid?? Haha, ik zou iets tropisch kiezen! Vond t echt wel een grppige kaart voor jou.

Hé meis, geniet van je feest en dikke kus vanaf hier.
    Liefs Do

• 17 Maart 2007 - 16:13

Pronkjes:

Hoi lieve Sanne!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Een fijne dag (op deze toch wel onvergetelijke verjaardag), en hele dikke knuffels van ons allemaal!!

Lieve groetjes van Frans, Ita, Mark, Lars & Ingeborg

• 17 Maart 2007 - 16:36

Daan En Daan:

Hey meissie,
    GEFELICITEERD met je verjaardag en nog vele jaren. wat een leuke foto`s. wat een leuk beestje zeg!! maar hoe gaat het verder met je, heb je het een beetje naar je zin? we horen of lezen het wel weer.
    heb je al een beetje heimwee want wij missen je wel hoor!!!
    heel veel succes verder daar en geniet ervan.
    dikke kus daan en daan

• 17 Maart 2007 - 19:48

Hans, Alvera En Tim:

Lieve Sanne
    Van harte gefeliciteerd met je 23e verjaardag maak er een leuke dag van, we denken allemaal aan je en als extraatje speciaal voor jou we hebben vandaag gewonnen ja echt waar. Veel plezier en veel liefs en een dikke knuffel van ons allemaal.
    Veel liefs,
    Hans, Alvera en Tim

• 18 Maart 2007 - 06:51

Marike:

Ik ben heus niet je verjaardag vergeten hoor..... Ik heb er alleen te laat aan gedacht. Maar ik mag je toch best nog 'the day after' een happy birthday wensen? Ik hoop dat je mooi feestje hebt gehad en ik kijk uit naar alle foto's! Kussssss en een BIGI BRASA

• 19 Maart 2007 - 10:22

Jannicke:

Heej lieve San,
    Nog gefeliciteerd met je 23ste verjaardag :D Ik was het niet vergeten, maar was druk druk druk! Heb je een beetje een leuke dag gehad? En hebbie mn kaartje nog gehad? Ik hoop dat ie aan komt! Hij moet helemaal nog vanuit New Zealand komen dus ik weet niet hoe lang ie er over gaat doen, maar hoop dat je m iig nog krijgt!
    Nou meiske, tot snel!

Liefs,
    Jannicke

• 19 Maart 2007 - 18:43

Moniek:

He Sanne

Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad met een mooi surinaams feestje :)
    Wat een schatje die luna.
    Nog veel plezier

liefs moniek

• 20 Maart 2007 - 19:37

Meral:

Hoi hoi,
    door alle drukte hier, vergeet ik iedere keer jou een bericht te sturen!Heb alles bekeken, ziet er allemaal geweldig uit! GEFELICITEERD nog!!
    Dikke kus Meral

• 21 Maart 2007 - 15:46

Nicolet :

ik ben wel erg benieuwd hoe je party is geweest zonder ons.
    Wij hebben er in ieder geval op gedronken. Nou nou vertel schrijf gauw je verhaal

• 22 Maart 2007 - 16:00

Anthonetta:

Heeej Sanne.....

Nou ik ben ook wel heel benieuwd hoe ze verjaardag vieren in Suriname.... Flink aan het feesten geweest zeker!!
    Geniet er van!!!

Groetjes Anthonetta